Tuesday, November 16, 2010

2011 Toyota Corolla


Toyota has given the Corolla a quick refresh for 2011, and we can expect to get our first in-the-flesh peak at the design at the 2010 LA Auto Show later this week. Toyota says it sought help from styling studios in Turin, Italy, in shaping the small sedan's revised nose and tail section. With a new bumper cap, grille and headlights, the 2011 Corolla now wears a face that's a bit more differentiated from the much larger Camry. Out back, Toyota designers also gave the car a reworked trunk lid and rear bumper.

Next year will also bring a host of standard safety tech, including vehicle stability control and traction control. Otherwise, buyers can expect to be met with the same 132-horsepower 1.8-liter four-cylinder engine as the 2010 model. While we have no qualms with the company's workhorse four-pot, we are more than a little disappointed to see that the archaic four-speed automatic will stay on for 2011 as well. At least the five-speed manual gearbox is still available.

68 comments:

  1. LOL that's not a Toyota in the picture. :D

    ReplyDelete
  2. awwww sweet, my first car was a toyota carolla, we used to call it the crayola monster, it was a 87 hatch back, FX16 :D

    ReplyDelete
  3. Great blog, even though i dont like cars so much, i like the design ;)

    ReplyDelete
  4. I need to learn more about cars. Your blog is seriously helping me. Thanks, man.

    ReplyDelete
  5. My mom has a camry - I personally like the Yaris best. If I hadn't just got a "new" car (my grandma's 1997 buick with only 13k miles on it) i probably would have gotten a yaris

    ReplyDelete
  6. damn this car looks great gotta save some money for 2011 .. :D

    ReplyDelete
  7. Damn that looks like a Skyline, pretty awesome!

    ReplyDelete
  8. Boy, I hope Toyota gets up back on their feet after what they've done.

    ReplyDelete
  9. i hate the commercials for this :(

    ReplyDelete
  10. Nice car, even if it's not actually a toyota :P

    ReplyDelete
  11. The car is nice but that color is hideous.

    ReplyDelete
  12. That is one of the everyday cars. It feels too standard for me.

    ReplyDelete
  13. I always loved Toyotas. I'm looking forward to the FT-86 personally.

    ReplyDelete
  14. yeah that automatic is pretty average too.

    ReplyDelete
  15. I'm an audi fan , but this car looks great too
    keep up the good work

    ReplyDelete
  16. Looks sleek! But I prefer Honda over Toyota.

    ReplyDelete
  17. its fancy on the outside, its whats under the hood i disapprove of.

    ReplyDelete
  18. good review. i think it looks stylish. however under the hood as you said might not be too favourable

    ReplyDelete
  19. yay what a nice car, did you get it?

    ReplyDelete
  20. haha i guess you've changed the picture already? i keep seeing people posting about how it wasnt a toyota lol

    ReplyDelete
  21. this was very interesting to me

    I will check back again tomorrow for more info

    ReplyDelete
  22. I think Toyota is supposed to be a good make

    ReplyDelete
  23. Great review.

    I dunno if its your passion, cause you posted on my blog. but you also should check out www.anti-rice.com its a site i own. if you like car shit you should check it out.

    ReplyDelete
  24. i always liked corolla, although i prefer honda's civic

    ReplyDelete
  25. good, they didn't drop the 5-speed. the only toyota i owned was a 1989 corolla gts, i beat the shit out of it!

    ReplyDelete
  26. thanks for keepin me up to date on new cars.
    it'll help when i buy one later.

    ReplyDelete
  27. Nice car, too bad Toyota is going under

    ReplyDelete